torsdag 30 december 2010

NYTT ÅR - SAME SHIT?

Visst är risken uppenbar att de som nu styr i Strängnäs kommun kommer att fortsätta i gamla hjulspår.
Det är bekvämt att inte ändra på något, och om det börjar bli uppenbart att demokratin inte fungerar bra och kvaliteten i verksamheterna kunde vara mycket bättre - då kan man alltid borra ner huvet lite djupare i sanden.
Men hur länge kan en människa hålla andan?
Jag väljer att vara optimistisk, jag är övertygad om att mycket kan bli bättre och att medborgarnas starka önskemål om förändringar kommer att leda till en positiv utveckling.

Mitt nyårslöfte blir att fortsätta att kämpa för utvecklad lokaldemokrati, prioritering av kärnverksamheterna - främst i form av mer personal på förskolor/skolor - samt planering för en hållbar utveckling. Jag har förstått att det begreppets innebörd inte riktigt gått in hos särskilt många ledande politiker, men jag hoppas att några miljöpartister kommer att vara rakryggade och driva de miljöstrategiska ödesfrågorna.

G'nytt!

Inga kommentarer: