måndag 17 mars 2008

Vi kastar inte bara pajer

Vårt öppna möte i Mariefred i går refereras på www.ekuriren.se
Där är också viss diskussion, där några anonyma högermän menar att sossarna och, om jag fattar rätt, Mariefredspartiet ägnar sig åt "pajkastning".
Svar:
Jag kastar gärna tårtor ;-)
Men den mesta delen av tiden som politiskt aktiv ägnar jag åt öppna, konstruktiva diskussioner, utan att hindras av partigränser. Och det gäller inte bara mig och Freddy D.
De flesta politiker är faktiskt seriösa.
Exempel: Jag har i dag suttit i möte i arvodeskomittén och diskuterat hur vi ska skapa rättvisa och rimliga pensionsregler - utan att kommunen riskerar onödiga kostnader. Konstruktivt och vänligt - inte en enda paj kastades. Däremot åt vi kakor, men det var tur för jag hade inte hunnit med nån lunch.
Politikervardag.

Inga kommentarer: