fredag 20 januari 2012

Debattartikel i kuriren

Min debattartikel kom in i kuriren idag:
http://ekuriren.se/ledareasikter/debatt/1.1319691-strangnas-majoritet-kor-eget-race.

Men landstingsledningen har redan backat. Strängnäs kommuns majoritet hade dålig koll på att förslaget i praktiken redan fallit när man valde att "acceptera" det.

Lite märkligt att Strängnäspolitiker så ofta accepterar förslag som man säger sig vara kritisk till.
Om det kommer en man från Örebro och friar till en Strängnästös, ska hon då svara:
- Nja, egentligen vill jag gifta mig med Sven från Sthlm. Om inte han vill kan jag tänka mig Urban från Uppsala. Men det kanske inte blir av nu, så okej då, jag accepterar....

1 kommentar:

Margit Urtegård sa...

Hej Dag.

Tack för en rolig jämförelse mellan regionbildning och äktenskap.