tisdag 15 februari 2011

Dagen D

15 februari var förr den dag då vi skulle lämna in deklarationen.
Nu är det bara EN VANLIG DAG.
Fast e-kuriren tycker annorlunda:
(länk i rubriken)
http://ekuriren.se/personligt/fodelsedagar/1.954345-en-engagerad-lokalpolitiker

Detta datum för 23 år sen deklarerade jag inte, utan då besteg jag Mount Kinabalu, Sydostasiens högsta berg, på Borneo.

Detta datum för 20 år sen åt jag en stenhård "tårta" i Kota Bahru, Kelantan, Malaysia.

Detta datum för åtta år sen deltog jag i Sveiges genom tiderna största demonstration - emot kriget i Irak - vars vansinne det var väldigt många som insåg redan då.

Detta datum för ett år sen tog Sverige sitt första guld i vinter-OS, genom Charlotte Kalla! (Det var då det första guldet i distansåkning på 22 år!)

2 kommentarer:

Mats Werner sa...

Snyggt att få till en "delaktighet" i Kallas guld, där! /;-)

Dag Bremberg sa...

Jag höll ju tummarna!