tisdag 30 mars 2010

Två utmaningar

Fullmäktigemötet i går kväll sammanfattades av E-kuriren som att det var "många vallöften", men lite debatt.
http://ekuriren.se/nyheter/strangnas/1.666309

Jag uppfattade väldigt få löften; mer luddigt tal om vad man skulle vilja göra när/om ekonomin tillåter. Vänstern pläderade för skattehöjning, men det är väl knappast ett löfte...

På slutet blev det mer debatt, och det var glädjande att vi fick diskussion om bl a översiktsplaneringen, behovet av bättre kommunikationer, utvecklad medborgardialog m.m. Att kunna finna gemensamma ståndpunkter tycker jag är en konstruktiv debatt.

Jag avslutade med två utmaningar:
1) Inför valet: ge konkreta besked till väljarna, t ex om lärartäthet.
2) Den 29 maj är det Mariefredsstafetten. MFP är med, vilka andra partier?

2 kommentarer:

Mats Werner sa...

Har gjort mitt på idrottsarenorna: http://matswerner.blogg.se/2010/february/har-gjort-mitt-pa-idrottsarenorna.html

Andra får ta över stafetten!

Anonym sa...

Med stigande kommunalskatt undrar jag hur partierna tänker när det gäller låneskulden. Skall barn och barnbarn betala ?
/lantis