torsdag 27 november 2008

Sevab, budgeten och vårdnadsbidrag

I dag har jag i kuriren ett inpass ang Sevab, som besvaras av ledarskribenten.
(Jag skriver, liksom andra politiker, oftast "han" eller Voronov, men ska man vara korrekt så är de osignerade ledarna oftast resultatet av ett arbete av minst två personer, och de ska spegla åsikter som tidningen står för.)

http://www.ekuriren.se/link.php?id=766999

F ö har ledarsidan idag en text som är mkt kritisk, mer kritisk än jag var i måndags, mot m och kd. De anklagas för att inte vara trovärdiga när de förespråkar "oförändrad" skatt och samtidigt röstar för införande av vårdnadsbidrag.
Kd har i varje fall varit konsekventa och drivit frågan av principiella skäl. Det hedrar dem, även om det bara blev en markering eftersom det sedan länge varit klart att de inte kunde få en majoritet för detta.
Att moderaterna plötsligt valde att rösta för förslaget var inte trovärdigt, men det var det inte heller när kommunalrådet (c) anförde ekonomiska skäl för att säga nej. Sanningen är ju att fp och s är helt emot själva idén, en "kvinnofälla".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Dag !
Har skrivit ett inpass som svar på ledaren, få se om det kommer in. . . Vårdnadsbidraget är inte en avgörande fråga för m,vår grundinställning är dock att vi är för valfrihet, men ledaren berör också andra aspekter och jämförelser med Eskilstuna. Detta har jag utveckalt på min blogg under rubriken "Ansvar i styrande ställning", Har inte lärt mig länka än, pinsamt. Hälsning Maria

Anonym sa...

Hej Igen !

Margits inpass kom in och det var bra, för det var mycket bättre än mitt/ Hälsn Maria