måndag 19 maj 2008

Tredje backe igen...

Suck! På agendan för kommunstyrelsens nästa möte, som jag fick idag, står återigen Tredje Backe.
Detta trots att förslaget till exploatering avvisats eftersom det inte finns någon lösning på de trafikproblem som skulle uppstå. Det har i denna affär förts fram ett antal skenargument och ihåliga påståenden för att driva igenom byggbeslutet, men hittills har vi som varit vakna och brytt oss lyckats sätta stopp.
Nu undrar man vilka nya påhitt som kan komma från tjänstemannahåll, för jag har inte hört att någon politiker varit involverad nu.

Men handlingarna i detta ärende finns inte med i dagens utskick till KS-ledamöterna.

Det borde vara så att de sossar som tidigare sagt nej, nu när de ingår i det nya kommunsstyret, ser till att stoppa oseriösa utspel.

Det borde även vara så att projektet att sälja Hammarängen, som drivits av moderaterna, nu utreds mer seriöst.

Jag förväntar mig att sossarna inte plötsligt byter fot och börjar acceptera en massa illa genomtänkta tjänstemannaförslag, som inte gillas av majoriteten av medborgarna.
Jag litar på er, för att travestera Hasse och Tage.

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Jag kommer inte ändra min uppfattning ;o)
Får se vad alla andra anser.

Freddy

Anonym sa...

Vad var det för fel på min kommentar då?

Alltnog tycks ärendet vara borta från dagordningen lika fort som det kom dit.

Dag Bremberg sa...

Mats, din första kommentar ramlade in när jag höll på och packade för en plötslig utlandsresa. Nu är jag åter.
Det är med viss tvekan jag lägger ut den nu, eftersom du gör flera påståenden om ett antal namngivna personer. Sådant tycker jag man bör undvika på internet. Man kan inte veta vad andra tänker och de kan ändra sig.
Så jag lägger ut ditt inlägg, men jag kommer nästa vecka att rensa bort kommentarer om vad namngivna personer tänker och tycker.