onsdag 13 juni 2007

Satsning på skolan = nedskärningar

Å en sådan härlig dag,
men i kväll är jag arg som ett bi.

Hur i H kan bogerliga politiker i Mariefredsnämnden sitta och säga att de lyssnar och är bekymrade, men sen rösta för nedskärningar m över 3 Mkr på en termin, så att personalen minskas med 11 tjänster?
(Sossarna tyvärr inte mkt bättre, då de inte föreslår ngt konkret f Mariefredsskolan, utan mest talar om nästa års budget.)
Och sen röstar Alliansen emot att begära en bättre konsekvensanalys!

Personligen känner jag nu att Mariefredsnämnden är meningslös om den består av röstboskap som inte tar ansvar för sin verksamhet.
Egen kommun muttrades det om, och visst, det är bara att konstatera att ska vi få lokaldemokratin att fungera så måste man bryta sig loss ur den gamla kommunala, partistyrda apparaten

Men när jag kom hem fick jag veta att Djurgårn gått upp i topp i allsvenskan, så jag har ett leende på läpparna.
Å en sådan härlig dag, Djurgårn vann...

/Dag

Inga kommentarer: